pp.František vykonal exorcizmus

13.12.2016 14:51

Vatikán, 29.5.2013 (kath.net) 015 987 – Vykonal pápež po svätej omši na Turíce exorcizmus? K tejto otázke máme už správy postihnutého muža aj kňaza, ktorý ho sprevádzal. Informuje o tom podáva časopis „Vatican Insider“ na základe podrobného rozprávania postihnutého muža v španielskom denníku „El Mundo“. Vozičkár Angel V., na ktorého pápež vložil ruky a ktorý na túto modlitbu aj telesne reagoval, je 43-ročný Mexičan. Je ženatý a otec dvoch synov. Podľa vlastných slov má už za sebou viaceré exorcizmy, no doteraz ho nedokázali úplne oslobodiť.

Diabol ručal ako lev

Angela sprevádzal páter Juan Rivas, kňaz Kristových legionárov, ktorý povedal: „Pápež pozdravil Angela a ten pobozkal pápežov prsteň. Pritom upadol do tranzu. Pápež mu položil ruky na hlavu a v tej chvíli sa od Angela začal ozývať hrôzostrašný zvuk, ako ručanie leva. Všetci, ktorí boli pritom, to dobre počuli. Pápež to iste tiež počul, ako aj jeho telesní strážcovia a dievča, ktoré bolo pri nás. No na pápeža toto strach naháňajúce ručanie neurobilo nijaký dojem, ale pokračoval v modlitbe, akoby sa už v podobných situáciách v minulosti nachádzal.“

Tento opis pátra Angel počúval a súhlasne prikyvoval. Potom potvrdil, že po modlitbe pápeža sa teraz cíti lepšie. Korešpondent novín „El Mundo“ okrem toho písomne zachytil, že Angel na interview neprišiel na vozíčku, ale na vlastných nohách. Angel pre „El Mundo“ povedal:
„Ešte stále mám démonov v sebe, oni neodišli!“ Odchod démonov je očividne viazaný na podmienky, ktoré ešte nie sú splnené. A Mexičan pre „El Mundo“ porozprával svoj príbeh:
V r. 1999 cestoval autobusom z hlavného mesta Mexika späť do svojho rodiska v štáte Michoacán: „Počas cesty autobusom som pocítil, že do autobusu vošla nejaká energia. Nevidel som ju očami, ale cítil som ju. Cítil som, že sa to ku mne blíži a rovno predo mnou sa to zastavilo. Potom som zrazu pocítil, že niečo ako špíz sa zarylo do mojej hrude a potom kúsok po kúsku som mal zmyslový dojem, že mi to otvára rebrá. Cítil som to ako srdcový záchvat a pomyslel som si, že zomriem – no nezomrel som.“

Od tej chvíle sa jeho zdravie zhoršovalo, vyvrátil všetko, čo jedol, mal bolesti v celom tele, akoby bol naplnený ihlami. Dostal problémy s chôdzou a s dýchaním. „Nemohol som spať a keď sa mi to predsa podarilo, mal som strašné nočné mory v súvislosti so Zlým.“ Začal upadať do tranzu a v ňom vyrážal zo seba rúhania a hovoril neznámymi jazykmi.

Lekári ho vyšetrovali a robili testy so vtedy 30-ročným mužom. „Ale oni nedokázali zistiť príčinu mojich problémov,“ hovorí Angel. Od kňazov dostal štyrikrát pomazanie chorých, to mu síce prinieslo úľavu, ale nevyriešilo jeho problémy. Pokrstený katolík Angel pravidelne navštevoval nedeľnú omšu, no dostatočne sa nemodlil. Proti démonickej posadnutosti, ktorá ho trýznila, mu dal jeho bratranec kňaz kartu s modlitbou a obrazom Ježiša – Božieho milosrdenstva. Začal sa modliť k milosrdnému Ježišovi a to mu pomohlo.

V roku 2004 na konferencii v mexickom meste Morelia stretol Angel lekára, ktorý nejaký čas žil u pátra Pia. Jemu porozprával, čo sa mu stalo. Lekár mu položil na hruď relikviu svätca.

„V tej chvíli som zazrel zvláštne svetlo, ktoré ma obklopilo a naplnil ma veľký pokoj. No súčasne som zbadal, že som bol vo vnútri naplnený niečím, čo ma stiahlo na zem a začalo sa zjavovať. Nemohol som nič robiť. Tá prítomnosť bola silnejšia ako ja, ovládala ma.“
Až o päť rokov neskôr sa Angel dozvedel, že je posadnutý diablom. Istý kňaz vykonal prvý exorcizmus. „Keďže som už vedel, že som posadnutý, mal som veľký strach.“ Okrem toho sa cítil veľmi pošpinený myšlienkami na zlo v ňom. Jeho rodina reagovala skepticky a považovala ho za psychicky nevyrovnaného. Preto zúfalo hľadal exorcistu, ktorý by ho oslobodil od démonov. Najprv išiel k exorcistovi v hlavnom meste, ten s ním vykonal päť exorcizmov. Potom navštívil ďalších, no ani tí mu nedokázali pomôcť. Jeho posadnutosť sa mu stala nočnou morou. Musel zatvoriť reklamnú firmu, ktorú vlastnil. Musel predať aj niektoré nehnuteľnosti, aby uživil rodinu. „Chcel som predsa iba žiť normálny život, predovšetkým pre moju ženu a synov, ktorí majú 6 a 11 rokov. Našťastie ma moje deti nikdy nevideli v tranze, hoci vedia, že som chorý.“ Minulých osem mesiacov bola doba teroru. Nemohol už opustiť dom, pretože sa cítil taký chorý. No v noci sa mu prisnilo o pápežovi Františkovi. Keď sa zobudil, zapol televíziu a tam videl pápeža práve tak, ako sa mu o ňom snívalo. „Tak ma napadlo, že by som mal ísť do Ríma.“ V tom čase práve čítal knihu rímskeho exorcistu pátra Gabriele Amortha, kde písal o tom, že Benedikt XVI. ako aj Ján Pavol II. vykonávali exorcizmy a vyslovovali modlitby oslobodenia. Angel sa spýtal pátra Rivasa, ktorého poznal dva roky, či by ho sprevádzal. Dva dni po tom, čo ho pápež požehnal, stretol sa Angel s pátrom Gabriele Amorthom. Tento 88-ročný hlavný exorcista Rímskej diecézy, vykonal asi 160 000 exorcizmov a po stretnutí pre „El Mundo“ povedal: „Nemám pochybnosti, je posadnutý.“

 

https://lifesite-cache.s3.amazonaws.com/images/made/images/remote/https_s3.amazonaws.com/lifesite/amorth_810_500_55_s_c1.jpg

 

Démon s posolstvom pre biskupov

Podľa Amortha u Angela ide o veľmi zvláštny druh posadnutosti, a síce o posadnutosť s posolstvom. Démon, ktorý v Angelovi žije, sa cíti Bohom zaviazaný odovzdať posolstvo kňazom a biskupom.

„Angel je dobrý človek“, vyhlásil Amorth, „démon je zaviazaný Bohu, aby povedal biskupom, že musia vyhlásiť a konať akt pokánia za potratový zákon, ktorý bol v Mexiku-City schválený v r. 2007, čo veľmi zraňuje Pannu Máriu. Angel nebude oslobodený, dokiaľ sa tak nestane.“ -zg-