pp.František a 4 kardináli (5 Dubia-otázky pre pápeža)

25.12.2016 17:33

5 “Dubií” otázok na pp.Františka od Mons.Burkeho a spol.

https://lifesite-cache.s3.amazonaws.com/images/made/images/remote/https_s3.amazonaws.com/lifesite/4-cardinalsweb_810_500_55_s_c1.jpg

Biskupi: Brandmüller, Burke, Caffara a Meisner.

Títo biskupi napísali 5 otázky pápežovi Františkovi, aby na ne odpovedal: “ano” alebo “nie” a týkajú sa POSYNODÁLNEJ APOŠTOLSKEJ EXHORTÁCIE: AMORIS LAETITIA

1. Z bodu č. 305 exhortace: Může sezdaná osoba žijící jako muž a žena s osobou, která není jejím zákonným manželem/manželkou, od nynějška obdržet svátostné rozhřešení a Svaté přijímání, i když nadále žije ve svém kvazi-manželském stavu?

2. Z bodu č. 304: Musí člověk stále věřit, že existují absolutní mravní normy, které zakazují vnitřně zlé skutky, a které zavazují bez výjimky?

3. Z bodu č. 301: Může člověk stále říkat, že osoba žijící v přestoupení jednoho z Božích přikázání, např. v cizoložství, je v objektivní situaci těžkého zvykového hříchu?

4. Z bodu č. 302: Může člověk stále říkat, že okolnosti či úmysly provázející skutek vnitřně zlý svým cílem, jej nikdy nemohou změnit v subjektivně dobrý, nebo přijatelný jako volbu?

5. Z bodu č. 303: Musíme stále vylučovat jakoukoliv tvořivou roli svědomí, takže svědomí stále nikdy nesmí povolovat výjimky z absolutních morálních norem, které zakazují svým cílem vnitřně zlé skutky?

 

Problém otázok je ten, že sú nesprávne formulované, takže aj keď navonok dávajú pápežovi na výber (2 možnosti) v skutočnosti nedávajú možnosť mimoriadnym situáciám, kedy by odpoveď bola opačná naproti riadnej situácii.

napr. riadna situácia v prípade cudzoložstva je keď cirkevne zosobášená žena (žijúca so svojim  mužom) scudzoloží s iným mužom a ani to neľutuje, pričom chce pristupiť k sv.prijímaniu. V takom prípade je odpoveď: “Nie”, pretože k sv.prijímaniu môže pristúpiť len človek, ktorý ľutuje svoj ťažký hriech (cudzoložstva)

Ďalšia riadna situácia je, ked cirkevne zosobášená žena už nežije so svojim manželom, ale žije s iným mužom cudzoložia a pritom toho neľutuje. V takom stave takisto nemôže pristupiť k sv.prijímaniu.

Riadnou cudzoložnou situáciou je každý prípad, kedy osoba, ktorá chce pristupiť k sv.prijímaniu tento sex.akt uskutočňuje vedome a dobrovolne (bez ľútosti), avšak akonáhle tieto podmienky nie su splnené, potom môžeme hovoriť o tzv.” mimoriadnom akte cudzoložstva”, ktorý je anulovaný vo svojej podstate a kvôli tomu pripúšťa možnosť sv.spovede a následne i sv.prijímanie.

napr. cirkevne zosobášená žena nežije so svojim mužom, pretože ju opustil a túto ženu iný muž uniesol a znásilňoval. V takomto sex.živote kedy dochádza k súloženiu nemanželského páru, predsa nedochádza k cudzoložstvu v pravom zmysle slova, pretože nie je splnená podmienka (takéhoto ťažkého hriechu: cudzoložstva)

Existuje viacero dôvodov, kedy manželia nežiju spolu a dochádza k suloženiu mimo manželstva. Pritom však sa nejedná o cudzoložstvo v pravom zmysle slova a to podobne ako v prípadoch manželstiev, ktoré aj keď boli právoplatne cirkevne potvrdené, predsa sa časom ukázalo, že nespĺňali podmienky manželstva. Z toho dôvodu boli právoplatne anulované, čiže v skutočnosti ani nedošlo k uzavretiu manželstva (podvodom zo strany kňaza, klamstvom zo strany partnerov, alebo aj dokumentárnou dezinformáciou)

Keď toto platí v prípade “uzatvoreného” manželstva, potom to môže platiť aj v prípade cudzoložstva a tak ak sa niekto pýta na odpoveď z 2 ponukami, musí sa najprv pýtať či to myslí pre riadne alebo mimoriadne situácie.

Nakoľko spomínaný biskupi neuviedli vo svojich otázok tieto podstatné časti, nemôžu očakávať ani od pápeža, že im odpovie jednoznačne “áno” alebo “nie”. Z toho vyplýva, že ak biskupi nepripustia diskusiu s pápežom pre možnosti viacerých situácii (aj mimoriadných) a napriek tomu, vyhlásia svoje vlastné učenie – potom riskujú, že budú učiť mylné učenie (herézy). Zvlášť, keď ich učenie bude protirečiť učeniu pápeža, ktoré sa týka viery alebo mravov. Keďže sa to týka oblasti neomylnosti pápeža (viera a mravy) v takom prípade môžu čeliť výzve k odvolaniu svojho učenia alebo ak sa tak nestane, potom veriaci sa musia ich učeniu vyhýbať.

KAUZA: "Mons.Raimund Burke"

hriechyokultizmus.wordpress.com/2016/12/21/kauza-mons-raimund-burke/